Forum: mKlienci

Blokowanie karty debetowej - podejrzenie skopiowania

Sugestia taka aby w momencie blokowania karty debetowej informować użytkownika o tym zaraz po zalogowaniu się użytkownika na swoje konto. O tym, że mi mbank zablokował kartę dowiedziałem się przypadkiem, gdy w sklepie odrzuciło mi transakcję. Najpierw założyłem wariant, że z paskiem magnetycznym coś złego musiał się stać, okazało się po konsulatacji z mlinią, że ponoć gdzieś ktoś sczytał jakąś grupę kart i widocznie musiałem skorzystać z bankomatu, terminala płatniczego gdzie istniało podejrzenie manipulacji osób trzecich. Czy to tak ciężko zgrać system konta użytkownika z bazą blokowanych kart, aby w momencie blokowania przez mbank karty użytkownik, którego dotyczy blokowanie widział taką informację w systemie?


Odpowiedzi

Zmień widok

8

To nie jest trudne tylko nikt tego nie przewidział jak robił system, więc teraz mała modyfikacja będzie dużo kosztować, a że dla banku korzyść żadna to będzie wprowadzone tak około 2163 roku.


Rezerwa, weź pod uwagę że niektóre sklepy specjalnie tak na niby mówią że karta nieważna gdy np nie opłaca im przyjąć płatności elektronicznej. Ja miałem taką sytuację gdy kupowałem karte miejską (bilet miesięczny -przyp. autora). Pani w kiosku na moje żądanie dwa razy próbowała obciążyć mi karte i za każdym razem wychodzil wydruk że karta nie ważna, ludzie za mną w kolejce tylko wiercili mi w plecach wzrokiem dziurę.

Więc pomyślałem że coś się stało, jakieś włamanie itp, ale później płace w innym sklepie i wszystko działa. Zaczynałem drążyć temat i okazuje się że kioskarz nie ma żadnego zysku ze sprzedaży karty miejskiej więc gdy ktoś płaci kartą to jeszcze kiosk do tego dopłaca bo przecież trzeba prowizję zapłacić ileś tam procent.


barney napisał(a):

> Pani w kiosku na moje żądanie dwa razy
> próbowała obciążyć mi karte i za każdym razem wychodzil
> wydruk że karta nie ważna

Jaki wydruk? Z jakim komunikatem?!?

Gdyby nawet dochodziło do takich kombinacji ze strony sprzedającego
to dostałbyś co najwyżej slip z komunikatem "transakcja odrzucona"
np. "transakcja odrzucona - brak połączenia" lub z komunikatem
"transakcja anulowana" jeżeli celowo ubito proces autoryzacji
"czerwonym" klawiszem na terminalu.

Umieszczenie karty na liście zastrzeżonych skutkowałoby odpowiedzią
"zatrzymać kartę" na terminalu. Podobnie przy upływie daty ważności.
Ale wtedy po pierwsze karty by Ci nie zwrócono, a po drugie osoba
obsługująca EFTPOS nie ma możliwości wyczarowania takich komunikatów.

PS. Rzekomy zupełny brak zysku ze sprzedaży biletów też jest bzdurą.
Prawdą może być to, że jest on niewystarczający do pokrycia prowizji
kartowej (to już zależy od wysokości marży na biletach).


DonTonico napisał(a):

> To nie jest trudne tylko nikt tego nie przewidział jak robił
> system, więc teraz mała modyfikacja będzie dużo kosztować,
> a że dla banku korzyść żadna to będzie wprowadzone tak
> około 2163 roku.

Takie powiadomienie mogłoby być bardzo łatwo zrealizowane
w istniejącym mechanizmie powiadomień SMSowych.

Konkurencja (BZWBK [;)]) ma w puli komunikatów zdarzenia
zablokowania/zastrzeżenia karty wydanej do rachunku.


Nie będę zakładał nowego tematu, w sumie mam pytanie (... może ktoś zna odpowiedź) odnośnie blokowania kart i bezpieczeństwa.

Ostatnio przeglądając aukcje Allegro natknąłem się na taką:
http://www.allegro.pl/ite...

Karta z tego co widzę jeszcze ważna, niepodpisana w sumie można wnioskować, że wyrobiona tylko w celu kolekcjonerskim.
Jakby nie było karta jeszcze ważna więc wystarczy, że nabywca podpisze i śmiało można wybrać się na zakupy, przy założeniu że jest zablokowana (no właśnie jakiś powód zablokowania sprzedający z Allegro musiał podać, ciekawe jaki ?) tylko na transakcje off-line.

I teraz pytanie: kto w sytuacji oszukańczej transakcji off-line poniesie straty ?
Klient na pewno zablokował kartę ale zgaduję, że oszukał bank wystawcę, bo gdyby tylko zrezygnował z karty musiałby ją zwrócić.


Siemion napisał(a):

> Karta z tego co widzę jeszcze ważna, niepodpisana w sumie
> można wnioskować, że wyrobiona tylko w celu kolekcjonerskim.

Od ponad miesiąca już nie jest ważna. Ciekawe czy zastrzeżona,
czy po prostu się odnowiła z tym samym numerem?

> Klient na pewno zablokował kartę ale zgaduję, że oszukał
> bank wystawcę, bo gdyby tylko zrezygnował z karty musiałby
> ją zwrócić.

Zwrócić niekoniecznie, lecz zniszczyć miał obowiązek.


pp. napisał(a):

> Od ponad miesiąca już nie jest ważna. Ciekawe czy
> zastrzeżona, czy po prostu się odnowiła z tym samym numerem?

Fakt, źle zauważyłem - karta już nieważna.
Jeżeli ta karta została odnowiona, to chyba głupotą jest jej sprzedawanie.

EDIT:
Tutaj za to ważna:
http://www.allegro.pl/ite...


Siemion napisał(a):

> Jeżeli ta karta została odnowiona, to chyba głupotą jest
> jej sprzedawanie.

Nie mogła się odnowić, te karty zostały dawno temu wycofane z oferty -- zamieniano je na Dookoła Świata bodajże.